Ce să faci ca să ai succes în afaceri
Postat de: Viorel Vasilea sfârşitul unei zile aglomerate îţi rezervi 2-3 minute pentru a revizui ziua care tocmai s-a încheiat. Cel mai probabil te întrebi “Când a trecut şi ziua asta şi îți spui că nu ai făcut mai nimic”. Te gândeşti că ai făcut multe lucruri în aceea zi dar impresia pe care o ai la sfârşit este că a trecut timpul pe lângă tine. De cele mai multe ori timpul tău a fost ocupat cu acele mici lucruri care te-au îndepărtat de la sarcinile care contează cu adevărat.
Cu toţii avem acelaşi timp. Te întreb ce este mai important pentru tine: o secundă, un minut, o oră o zi sau o viaţă întreagă? Pentru un alergător de performanţă o milisecundă este decisivă iar pentru un copil fiecare secundă este foarte importantă. Timpul fiecăruia este pretios și ceea ce este cel mai important este să acordăm valoare timpului pe care îl ai. Folosirea timpului şi creşterea productivităţii într-un mod inteligent înseamnă că la sfârşitul zile să mai ai timp să petreci cu familia cu prietenii sau să îţi rezervi timp pentru hobby-urile tale sau pentru proiectele personale.
Setează-te pentru a avea success in afaceri sau în orice domeniu şi elimina acele lucruri care sunt mâncătoare de timp. Vei afla că ai mai mult timp decât crezi.
Care sunt mâncătorii de timp care îți sugrumă succesul?
1. Creierul multifuncţional
De multe ori încercăm să facem mai multe lucruri în acelaşi timp iar acest lucru la un moment dat îţi va diminua productivitatea. Creierul uman nu este conceput pentru a funcţiona la capacitatea de 100% atunci când îl pui să facă mai multe lucruri în acelaşi timp. De fiecare dată când trecem de la o sarcină la alta, creierul trebuie să încetinească, iar acest lucru te face să fii mai puţin eficient. Pur şi simplu treci de la o sarcină la alta fără a te concentra pe nici un rezultat. Mai mult nici una din sarcinile pe care le ai nu le vei face în cele mai bune condiţii. Soluţia este una simplă şi pe care o şti şi tu: concentrează-te pe un singur lucru pe care să îl duci la bun sfârşit şi vei avea rezultate cu mai puţine erori şi vei devein mai eficient.
2. E-mail-urile sunt epuizante
În aceste timpuri când suntem înconjuraţi de tehnologie unul din canalele de comunicare este e-mail-ul. Acesta poate fi pus în categoria ca fiind cel mai mare mâncător de timp indiferent dacă ai muncă de birou sau muncă de teren. De fiecare dată când auzi alerta pe care o ai la primirea unui e-mail, concentrarea ta este întreruptă. Încerci să răspunzi, pentru că îţi spui să rezolvi repede ce anume ţi-a fost cerut pe e-mail şi apoi revii la sarcina pe care o aveai înaite.
Încearcă să îţi programezi când anume să îţi verifici e-mail-urie şi această sarcină să fie îndeplinită într-o perioadă pe care tu o stabileşti ( o oră sau mai mult). Planifică-ţi dimineaţa la prânz şi la finalul programului câte 30 minute de verificarea email-ului. În acest mod nu vei mai fi întrerupt de la sarcinile pe care le ai de făcut.
3. Stăm pe reţele sociale fără un scop definit
Reţelele de socializare sunt un mare factor perturbator mai ales atunci când petreci mult timp şi nu ai un scop bine definit. Ca orice instrument, trebuie să ştii cum să îl foloseşti. În primul rând verificarea constantă pentru a vedea dacă ai obţinut like-uri sau comentarii la poza pe care tocmai ai încărcat-o este un comportament care îţi consumă foarte mult timp și te defocusează de la ce ai de făcut.
În al doilea rând trebuie să identifici modul cum aceste reţele sociale îţi aduc un beneficiu real de creştere a succesului în afaceri şi să câstigi timp în acest fel.
Eu îmi pun întrebarea următoare când îmi dau seama că pierd vremea pe reţelele de socializare. Oare ce fac acum mă va duce mai aproape de rezultatul pe care vreau să îl obţin în afaceri? Dacă nu, şi de cele mai multe ori răspunsul este NU, închid imediat şi mă apuc de treabă.
Atunci când aceste pârghii – reţelele sociale, le foloseşti pentru a contribui la creşterea afacerii tale şi la creşterea vânzărilor chiar este recomandat să le foloseşti pentru a descoperii noi oportunităţi.
4. Şedinţele inutile
Sedinţele de business sunt indispensabile pentru schimbul de informaţii şi pentru a lua decizii importante. Însă acestea sunt văzute, de multe ori, ca fiind inutile sau că a durat mult prea mult acea şedinţă. Toate aceste lucruri se întâmpla pentru că timpul alocat şedinţelor nu este utilizat în mod eficient.
Potrivit unui raport întâlnirile neproductive le costă pe companii aproximativ 37 miliarde de dolari anual.
Deci, dacă te aflii în această situaţie şi simţi că nu mai ai scăpare asigură-te că şedinţele au agendele pregătite, că există un facilitator care să ţină şedinţa focusata pe rezultatul propus.
5. Apelează la cineva care te poate ajuta
Am fost puşi de multe ori în situaţia de a primi o sarcină importantă şi greoaie. Era oportunitatea noastră de a ne arăta abilităţile şi mai mult să demonstrăm că putem finaliza un astfel de proiect. Cu toții am fost în situaţia în care să te blochezi şi să simţi că nu mai găseşti soluţia pentru a duce la bun sfârşit acest proiect.
Cu toate acestea, în loc să soliciţi sprijinul unui coleg sau sprijinul unei persoane cu experienţă, orgoliul tău îţi spunea că vei putea duce la bun sfârşit acest proiect de unul singur. Gândeşte-te, acest lucru este o pierdere serioasă de timp. De multe ori am trecut prin această situaţie şi nu mai vreau să pierd foarte mult timp, care până la urmă să mă ducă la acelaşi rezultat. Vrei să fii eficient? Întreabă o opinie, cere un sfat şi vei câştiga mai mult timp decât îţi poţi imagina. Puneţi egoul deoparte şi obţine informaţiile de care ai nevoie pentru a fi mult mai productiv şi eficient.
6. Fără un scop bine definit îţi pierzi motivaţia
Dintre toţi aceşti factori negativi care ne mănâncă timp pentru succesul în afaceri, acesta din urmă poate fi cel mai dăunător pe termen lung.
Dacă nu ai un obiectiv foarte clar şi un plan solid de a obţine ceea ce îţi doreşti îţi vei da seama că te învârti în jurul cozii şi faci mai multe greşeli decât îţi permiţi. Toate aceste încercări nereuşite sunt consumatoare de timp. De câte ori îţi permiţi să eşuezi până vei obţine rezultatul dorit?
Nu vei reuşi din întâmplare. Fi foarte clar în ceea ce îţi doreşti, găseşte-ţi motivaţia care să te ţină concentrate pe rezultatul dorit şi trasează-ţi un plan solid care să îţi garanteze reuşita. Dacă nu cunoşti aceste 3 elemente esntiale ale jocului doar vei înfrunta situaţii stresante şi vei pierde timp.
[popup_trigger id=”6610″ tag=”button” classes=”butondepopup”]Descarca acum[/popup_trigger]